Glad påsk

 

 

1 x

 

2 x

 

3 x

 

4 x

 

 

Jag som alltid brukar pyssla fina ägg till påsk. Men i år blir det bara fjädrar och ägg i ett påskris. Funkar ju helt fint det med. Nu hoppas jag att pysselinspirationen hittar tillbaka till nästa påsk. 🙂

Kramar.

 

5

Vänta ut

 

1

 

 

3

 

2

 

Helgens vårstädning utomhus, spred sig inomhus. Lite flytt, lite piff och lite vitt. Hade det varit för något år sedan så hade alla väggar varit pudrigt grå. Och någon tapetserad. Jag har lärt mig att vänta ut. Att inte hasta iväg. Bra så. Fast man ska aldrig säga aldrig… 😉

(Slagbord/Vintage, Stolar/Eames, Lampa/Flos, Spegel/Butiken, Stor skål/OlssonJensen).

Kramar.

 

 

3:e delen – träningen

 

2

(Min nya lunch hang up, bananpannkakor som idag blev våfflor. Med vaniljkvarg utan tillsatt socker, och bär eller frukt).

 

Nu är ni några som undrat när del 3 av resan med vikten och träningen ska dyka upp här. Det är bra att ni hojtar till, så jag kommer till skott. 🙂

I Januari-15 hade jag då gjort mig av med 6 kg på drygt två månader. Det gjorde susen att hela tiden se resultat och att jag faktiskt hade klarat av att stanna på banan över jul och nyår. Men nu var det ju dags att ta tag i träningen igen och jag drog iväg till gymmet och min crosstrainer ca. 5 ggr/veckan. Det jag gjorde nu var att utöka mina 30 min på crosstrainern, med snabba promenader som sakta blev något slags lufsande där på gångbandet. Jo då, lufsande och så innerligt tråkigt men mitt mål var nu att springa (ja eller lufsa) 2 kilometer utan att stanna. Jag är ingen löpare. Oh no. Jag är inte skapt för det. Punkt. Men när april kom kunde jag springa 5 km och då grät jag där på bandet. Jag trodde väl aldrig, aldrig att jag skulle klara det. Med lite jävlar anamma gick det.

 

1

 

I takt med att jag ökade träningen började vikten att hoppa. Ibland upp, ibland ner, och så upp igen och ibland stod det helt still. Det här väckte inga trevliga känslor. Jag kände både panik och uppgivenhet men jag kunde ju samtidigt se att min kropp började ändra form och se lite starkare ut. Det gällde nu bara att stå ut och fortsätta kämpa. Jag fortsatte hela tiden att följa Viktväktarna, och när slutet av maj -15 kom hade jag gått ner 6 kilo till, och det var 4 kilo under det jag satt som min målvikt. Kanske var det dags att hitta en balans med kost och träning? Med fokus på att hålla vikten istället. Jag började tröttna på både crosstrainer och löpband och började snegla lite smått mot styrketränings maskinerna. Men först väntade nästa utmaning och det var sommaren med semester och chill. Hur skulle det gå med träningen? För att inte tala om de kommande lata dagarna i Kroatien med pizza till lunch var och varannan dag, och gott vin på kvällarna!

Men det tar vi nästa gång. Nu kör vi fredag!

Kramar.

 

Alldeles utmärkt

 

A 1

 

A 2

 

Jodå. Det går alldeles utmärkt att tillägna ett helt inlägg till ett par nya gympaskor. Oh yes. Älskar dem!

(Vi ses imorgon igen. Då är jag tillbaka med del 3 i vikt/träningsresan).

Kramar.